Bona vesprada!
En el tema 3 hem tractat un tema que, en la meua part, és molt interessant, d'actualitat i que tots els professionals que treballen amb gent jove haurien de plantejar-se. 👏👏
El tema ha sigut Internet. L'ús que es pot donar en les aules, les implicacions, avantatges i desavantatges, etc. i per tal de poder expressar-nos hem participat en un parell de debats amb els companys del grup en el qual crec que ha sigut obvi que tots estem d'acord en l'ús de la tecnologia social a l'aula encara que cadascú té la seua opinió sobre els límits que volem o podem aplicar-hi.
Amb la intenció d'aprendre més enllà, hem explorat una xarxa social que no coneixíem i, donat que s'ha repetit prou al tema i mai havia sentit parlar d'ella, he triat Edmodo. Al cercar més informació respecte a aquesta plataforma he pogut descobrir que funciona com una xarxa social oberta, com es Facebook, però que al mateix temps evita els problemes que puguem trobar d'aquesta, ja que, en realitat es tracta d'un grup tancat per tal de comunicar-nos amb alumnes, professors, etc.
Només entrar ens ha demanat introduir una sèrie de dades personals per tal de crear un compte propi i hem d'acceptar els famosos termes i condicions de privacitat en els quals accedim al fet que la pàgina faça ús de les nostres dades... 😓 però hui en dia, aquest tipus de plataformes funciona així. Una volta dintre, he pogut observar que resulta molt intuïtiva, ja que està tot organitzat per requadres amb totes les opcions que pots triar per tal d'afegir tasques o, inclús, comunicar-te amb altres professors.
La meua proposta de xarxa social que introduiria en classe és Youtube. Es tracta d'un canal de vídeos molt popular entre els jóvens (i no tan jóvens) on amb ajuda de la comunicació audiovisual podem captar l'atenció dels nostres alumnes al mateix temps que els podem fer partícips amb tasques com pujar vídeos d'ell i elles mateixes o l'edició de vídeos sobre un tema, i també podem participar nosaltres afegint els nostres propis vídeos explicatius. A més, aquesta aplicació té una funció en la qual les nostres publicacions poden ser privades, per tant, només les persones que nosaltres vulguem poden accedir i en això ens estalviem el problema de les publicacions obertes a tothom.
Per últim, com ha reflexió personal i després d'haver llegit l'article de Xavier Carrasco, pense que l'ús del mòbil a classe encara està molt lluny de poder aplicar-se però al mateix temps és totalment indubtable que aquest moment arribarà. En l'article planteja el paper fonamental dels docents per tal de fer aquest canvi possible però també inclou un nou paper en l'escena: les empreses. Al vídeo de la Universitat Autònoma de Barcelona trobem qüestions com que hi haja alumnes sense mòbil que m'hi havia quirat l'atenció però el plantejament que les apps foren més controlades no pensava que fóra possible per part de les empreses. També és cert que aquestes empreses de telefonia mòbil poden ajudar per tal de fer dispositius més accessibles i més controlats per part dels pares i mares o dels docents que vulguen donar-li un ús educatiu a aquesta eina, que un volta més opine, encara no és quotidiana a classe però ho serà en un futur.
Per tant, aquesta reflexió reforça la meua opinió que, encara que l'ús del mòbil pot ser positiu per a captar l'atenció dels alumnes i facilitar el treball de professorat, és necessari un treball conjunt de tota la societat (pares, mares, empreses, docents,...) per tal d'afavorir un ambient segur i propici per a l'educació mitjançant la tecnologia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada