El tema 6 tracta sobre les tecnologies aplicades a l'àmbit educatiu. Hem pogut visualitzar un vídeo on, molt gràficament, es pot veure com una mestra utilitza una metodologia tradicional d'aprenentatge i, encara que el centre es "modernitza", la mestra no modifica la seua metodologia.
M'ha paregut una bona mostra de la necessitat de millorar i actualitzar-se per part del professorat. En la meua opinió, té igual que puguem comptar amb ordinadors, tauletes digitals, pissarres digitals, etc. si, per una banda, el professorat no està preparat ni format en la seua utilització és inútil tindre tota aquesta tecnologia. Per altra banda, introduir aquests elements en el dia a dia requereix un esforç extra per tal de canviar tota la metodologia educativa emprada fins al moment, és a dir, es tracta d'informatitzar els materials i, fins i tot, passar d'una metodologia tradicional on els professors són el punt d'atenció a una nova on els aparells electrònics adquireixen el protagonisme.
Els professors, a banda de tindre en compte tots aquests elements d'innovació, hauran d'actuar com a educadors en les noves tecnologies, perquè és cert que cada volta més els alumnes estan acostumats a jugar i conviure amb ordinadors i tauletes digitals, però el nostre paper haurà de ser el d'ensenyar una nova faceta d'aquests aparells: la faceta educativa i instructiva. A més, haurem de tindre en compte la possibilitat que molts xiquets i xiquetes no puguen disfrutar a casa d'aquests elements, que al cap i a la fi, són cars i totes les economies no s'ho podem permetre.
En resum, he vist que el vídeo proposat és molt significatiu per posar en relleu la importància d'adaptar la nostra metodologia educativa a les noves tecnologies i així poder fer d'aquestes una ferramenta per millorar, no només un aparell que o no sabem com utilitzar o no espremem al cent per cent.
M'ha paregut una bona mostra de la necessitat de millorar i actualitzar-se per part del professorat. En la meua opinió, té igual que puguem comptar amb ordinadors, tauletes digitals, pissarres digitals, etc. si, per una banda, el professorat no està preparat ni format en la seua utilització és inútil tindre tota aquesta tecnologia. Per altra banda, introduir aquests elements en el dia a dia requereix un esforç extra per tal de canviar tota la metodologia educativa emprada fins al moment, és a dir, es tracta d'informatitzar els materials i, fins i tot, passar d'una metodologia tradicional on els professors són el punt d'atenció a una nova on els aparells electrònics adquireixen el protagonisme.
Els professors, a banda de tindre en compte tots aquests elements d'innovació, hauran d'actuar com a educadors en les noves tecnologies, perquè és cert que cada volta més els alumnes estan acostumats a jugar i conviure amb ordinadors i tauletes digitals, però el nostre paper haurà de ser el d'ensenyar una nova faceta d'aquests aparells: la faceta educativa i instructiva. A més, haurem de tindre en compte la possibilitat que molts xiquets i xiquetes no puguen disfrutar a casa d'aquests elements, que al cap i a la fi, són cars i totes les economies no s'ho podem permetre.
En resum, he vist que el vídeo proposat és molt significatiu per posar en relleu la importància d'adaptar la nostra metodologia educativa a les noves tecnologies i així poder fer d'aquestes una ferramenta per millorar, no només un aparell que o no sabem com utilitzar o no espremem al cent per cent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada